Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

SOBOTA LOGOPEDYCZNA

W PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

            Zapraszamy rodziców wraz z dziećmi do udziału w akcji Dzień dodatkowych diagnoz logopedycznych i konsultacji psychologiczno – pedagogicznych, która odbędzie się w sobotę 14 kwietnia 2018 roku, w godzinach 9:00 – 14:00 na terenie naszej poradni – ul. Wojska Polskiego 20 w Sępólnie Krajeńskim. Akcja ta organizowana jest w celu jak najwcześniejszego wykrywania odchyleń rozwojowych i zaburzeń mowy u dzieci oraz umożliwia indywidualne konsultacje psychologiczno – pedagogiczne.

            Przypominamy o możliwości udziału dzieci i młodzieży w zajęciach warsztatowych rozwijających kompetencje społeczno – emocjonalne. Dają one możliwość lepszego rozpoznawania, nazywania i wyrażania własnych emocji, pozwalają wyznaczać i osiągać pozytywne cele w kontaktach społecznych, uczą okazywania troski i zainteresowania potrzebami innych.

Wszystkie świadczone przez nas usługi są bezpłatne. Rejestracja i zapisy po uprzednim kontakcie telefonicznym  – tel. 52 3882147 lub osobiście w sekretariacie poradni (decyduje kolejność zgłoszeń).

                       ZAPRASZAMY

                        Zespół Poradni

 

***

 

Białe Ferie 2018

 

PPP w Sępólnie Krajeńskim w dniach 12.02.2018  do 16.02.2018 roku zorganizowała ferie zimowe. Do poradni przyszły dzieci w wieku od 7 do 10 lat.

Proponowane zajęcia miały na celu rozwijanie zarówno funkcji poznawczych, jak i emocjonalno-społecznych. Przez cały ten czas dzieci bawiły się wspólnie w bardzo radosnej atmosferze pod opieką naszych specjalistów psychologów, pedagogów i logopedów.

Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się zadania ruchowo-edukacyjne prowadzone w naszej nowo powstającej sali integracji sensorycznej. Dzieci bardzo chętnie grały w gry stolikowe doświadczając radości wygranej, a także mierząc się z trudną porażką. Powodzenie miały również zajęcia plastyczne, usprawniające grafomotorykę i precyzję ręki. Zarówno zadania rozwijające myślenie przyczynowo-skutkowe, jak i kształcące wrażliwość muzyczną były chętnie realizowane przez dzieci.

Mamy nadzieję, że dla wszystkich uczestników zajęcia proponowane przez Poradnię były niezapomnianą formą spędzania ferii zimowych w inny, niecodzienny sposób.

IMG_20180212_102543_resized_20180223_114807323 20180219_141530IMG_20180212_103557_resized_20180223_115703434 WP_20180216_09_43_53_Pro WP_20180216_09_53_22_ProWP_20180216_09_32_01_Pro WP_20180216_10_02_16_ProWP_20180216_09_53_49_Pro WP_20180216_10_22_40_Pro 20180219_141638WP_20180216_10_49_51_Pro WP_20180216_09_53_32_Pro WP_20180216_10_44_07_Pro WP_20180216_10_42_08_Pro28170682_10213550880779614_463640612_o

Do zobaczenia na podobnych zajęciach za rok.

Zapraszamy!

 

***

 

 

W dniu 07.02.2018r. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Sępólnie Krajeńskim wzięła udział jako wystawca w  Targach Pracy i Edukacji. Fotorelacja w dziale TARGI PRACY.

 

 

***

 

TARGI PRACY I EDUKACJI 2018r.

Jedną z podstawowych form realizacji zadań  Poradni jest pomoc dzieciom i młodzieży w wyborze ścieżki kształcenia i planowania kariery zawodowej. Do współpracy w tym zakresie zapraszani są nauczycieli szkół, pedagodzy szkolni, doradcy zawodowi. Dla młodzieży szkoły podstawowej VII i VIII klasy, szkoły branżowej I stopnia, liceum ogólnokształcącego i technikum Poradnia organizuje zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu uzupełniające działania szkoły w zakresie doradztwa zawodowego.

W ofercie poradni znajdują się propozycje zarówno dla uczniów, rodziców, jak i nauczycieli:

• dla uczniów, np.:

       – przesiewowe badania zainteresowań i predyspozycji  zawodowych (badania grupowe i indywidualne),

       – badania osobowości i funkcji poznawczych pomagające określić mocne i słabe strony,

       – zajęcia warsztatowe pomagające w określeniu zainteresowań, umiejętności istotnych przy

          wyborze kierunku kształcenia i dalszej drogi zawodowej,

       – zajęcia warsztatowe uczące autoprezentacji, przygotowujące do wyboru zawodu oraz

          aktywnego i efektywnego szukania pracy,

      –  zajęcia warsztatowe rozwijające zdolność radzenia sobie ze stresem w sytuacjach

         podejmowania trudnych sytuacji życiowych, np. zdawanie egzaminu, rozmowa 

         kwalifikacyjna,

 

      –  badania uczniów z problemami zdrowotnymi ograniczającymi możliwości wyboru kierunku

          kształcenia,

–  badania w celu zezwolenia młodocianemu na naukę zawodu i wykonywania praktyki

   zawodowej;

 

 dla rodziców, np.:

– spotkania indywidualne w formie konsultacji i porad lub w ramach wywiadówek na temat roli rodziców w wyborze dalszego kierunku kształcenia ucznia;

 

• dla nauczycieli , np.:

       – spotkania w ramach rad pedagogicznych pogłębiające tematykę związaną z doradztwem

         edukacyjno-zawodowym,

      – spotkania wykładowo-warsztatowe dla pedagogów szkolnych powiatu w ramach sieci

         współpracy.

       Ulotka informacyjna (do pobrania)

 

***

 

 

Ferie w Poradni

Zapraszamy wszystkie dzieci w wieku 7-11 lat na FERIE w PORADNI. Proponujemy interesujące zajęcia, które bawią i uczą.

Ferie to doskonała okazja by rozwinąć wyobraźnię, zagrać w nowe gry, spotkać nowych kolegów, poczuć ducha rywalizacji, a jednocześnie doskonalić kompetencje szkolne w zupełnie nowy sposób. Przygotowaliśmy bardzo ciekawy program, który każde dziecko wciągnie do aktywnego i kreatywnego działania. Realizując swoją misję komplementarnego wspomagania rozwoju i edukacji Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w okresie ferii organizuje dla wszystkich dzieci ciekawe zajęcia, prowadzone przez naszych specjalistów.

Dlaczego warto skorzystać z naszej oferty?

  • Ciekawe, wciągające zajęcia dla dzieci wymagające zaangażowania 
  • Prowadzenie i opieka specjalistów Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej 
  • Rozwijanie oraz wspieranie swobody i kreatywności dziecka 
  • Możliwość poznania nowych rówieśników (rozwój umiejętności społecznych) 
  • Doskonała lokalizacja Poradni (wygodny dostęp, dojazd i parking) 

W programie:

  • gry i zabawy integracyjne
  • projekcja filmu
  • zajęcia plastyczne, artystyczne, z grą na instrumencie
  • zajęcia plastyczno- grafomotoryczne 
  • konkurs mega-łamigłówek 
  • oraz wiele innych gier i zabaw edukacyjnych. 


Zajęcia odbywają się od 12.02.do 16.02.2017  od godz. 9:00-11:00
(godziny zajęć mogą ulec zmianie)

Zgłoszenia przyjmujemy telefonicznie: 523882147

(Ilość miejsc ograniczona)

ZAPRASZAMY!

 

***

 

 

Życzymy,

aby nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

były pełne ciepła, miłości

i rodzinnych spotkań przy choince.

               Życzymy, by przy świątecznym stole nie zabrakło wzajemnej życzliwości i rodzinnej atmosfery,                  

  a Nowy Rok niósł ze sobą szczęście, zdrowie  i pomyślność

 

 

                                                                                                                                                                              Dyrektor Katarzyna Kowalczyk

                                                        oraz Pracownicy

                                                                                              Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

                                                                 w Sępólnie Krajeńskim

 

***

 

Mamo, Tato sprawdźcie, czy rozwój mowy Waszego dziecka

  przebiega prawidłowo!

 

SOBOTA LOGOPEDYCZNA

W PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

            Zapraszamy rodziców wraz z dziećmi do udziału w akcji Dzień dodatkowych diagnoz logopedycznych i konsultacji psychologiczno – pedagogicznych, która odbędzie się w sobotę 18 listopada 2017 roku, w godzinach 9:00 – 14:00 na terenie naszej poradni – ul. Wojska Polskiego 20 w Sępólnie Krajeńskim. Akcja ta organizowana jest w celu jak najwcześniejszego wykrywania odchyleń rozwojowych i zaburzeń mowy u dzieci oraz umożliwia indywidualne konsultacje psychologiczno – pedagogiczne.

            Przypominamy o możliwości udziału dzieci i młodzieży w zajęciach warsztatowych rozwijających kompetencje społeczno – emocjonalne. Dają one możliwość lepszego rozpoznawania, nazywania i wyrażania własnych emocji, pozwalają wyznaczać i osiągać pozytywne cele w kontaktach społecznych, uczą okazywania troski i zainteresowania potrzebami innych.

Wszystkie świadczone przez nas usługi są bezpłatne. Rejestracja i zapisy po uprzednim kontakcie telefonicznym  – tel. 52 3882147 lub osobiście w sekretariacie poradni (decyduje kolejność zgłoszeń).

                                                                                                                                                                                                                                           ZAPRASZAMY

                                                                                                                                                                   Zespół Poradni

 

***

 

Z dniem 08.11.2017 rozpoczną się zajęcia pt. "Szkoła dla rodziców i wychowawców" na terenie Szkoły Podstawowej w Zbożu. Pierwsze spotkanie odbędzie się o godzinie 14.30. Zapraszamy!

 

***

 

WIZYTA W PORADNI

Zdrowe dzieci !!!

Mając na uwadze dobro Państwa dzieci i innych klientów  poradni prosimy o zgłaszanie się na wyznaczone terminy z dziećmi zdrowymi.

  1. Czasowe dolegliwości typu przeziębienie, stan podgorączkowy, katar, kaszel, biegunka itp. mają istotny wpływ na jakość diagnozy, efekty zajęć terapeutycznych i przebieg konsultacji.
  2. Dziecko do wizyty w poradni powinno być przygotowane.  Należy poinformować dziecko o tym dokąd i w jakim celu pojedzie. Dziecko powinno być wypoczęte i  najedzone.
  3. Dzieci korzystające ze środków pomocniczych takich jak okulary lub aparaty słuchowe przynoszą je ze sobą na badanie.
  4. Prosimy o telefoniczne zgłoszenie nieobecności (52 388-21-47). Wyznaczony zostanie inny dogodny termin.

Czas trwania wizyty

Całościowe badanie psychologiczno–pedagogiczno-logopedyczne odbywa się etapami z przerwami na odpoczynek, regenerację  i realizację potrzeb. Dziecko może się także posilić i napić.

Wizyta diagnostyczna psychologiczno- pedagogiczna do 4 godzin

Badanie kontrolne, uzupełniające do 2 h

Spotkanie konsultacyjne lub porada około 1h

Zajęcia specjalistyczne terapeutyczne 45 min.

 

***

 

Przypominamy o akcji pt. „Dzień dodatkowych diagnoz logopedycznych” realizowanej w wybrane soboty. Najbliższy termin- 18.11.2017r. Akcja  ta daje  szansę  na  kontakt  z logopedą w pobliżu miejsca zamieszkania, w dni wolne od pracy, w celu jak najwcześniejszego wykrywania zaburzeń mowy, a także dodatkowo umożliwia indywidualne, bezpłatne konsultacje/porady  psychologiczno- pedagogiczne udzielane przez specjalistów w zakresie diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka.

Zapisy i rejestracja po uprzednim kontakcie telefonicznym z poradnią.

 

***

 

Z dniem 26.10.2017 rozpoczęły się zajęcia pt. "Szkoła dla rodziców i wychowawców". Osoby zainteresowane informujemy, że nadal istnieje możliwość zapisania się (ilość miejsc ograniczona). Zgłoszenia należy kierować pod numer 52- 388 21 47 lub osobiście w sekretariacie poradni.

 

***

 

Nowa oferta programowa na rok szkolny 2017/2018 dostępna w dziale Oferta

 

***

 

Ulotka informacyjna dla klientów PPP (do pobrania)

ulotka PPP 

 

***

 

SOCJOTERAPIA

   W  ROKU  SZKOLNYM  2017/2018

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Sępólnie Kraj. informuje, że od listopada 2017 rozpoczną się zajęcia socjoterapeutyczne na terenie naszej placówki. Zajęcia te przeznaczone są dla uczniów z trudnościami  w  funkcjonowaniu w relacjach społecznych. Podczas trwania zajęć dzieci i młodzież uczą się oraz doskonalą właściwe reakcje i zachowania społeczno-emocjonalne w relacjach z innymi ludźmi.

Spotkania będą się odbywały na terenie naszej poradni. Termin przyjmowania zgłoszeń na zajęcia socjoterapeutyczne upływa 16.10.2017r. Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność składania wniosków.

                                                                                                                                   Serdecznie zapraszamy!

                                                                                                                                       Zespół PPP

 

***

 

PUNKT KRYZYSOWY

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Sępólnie Krajeńskim prowadzi konsultacje psychologiczno- pedagogiczne dla dzieci i ich rodzin poszkodowanych w czasie ostatniej nawałnicy.

Zapraszamy w każdą środę od 10.00 – 16.00 w miesiącu wrześniu i październiku (po uprzednim kontakcie telefonicznym z poradnią).  

 

***

 

     Dzień dodatkowych diagnoz logopedycznych

Pracownicy  Poradni  Psychologiczno – Pedagogicznej w Sępólnie Krajeńskim zapraszają  na udział w akcji  „Dzień dodatkowych diagnoz logopedycznych” realizowanej w wybrane soboty. Najbliższy termin- 18.11.2017r. Akcja  ta daje  szansę  na  kontakt  z logopedą w pobliżu miejsca zamieszkania, w dni wolne od pracy, w celu jak najwcześniejszego wykrywania zaburzeń mowy, a także dodatkowo umożliwia indywidualne, bezpłatne konsultacje/porady  psychologiczno- pedagogiczne udzielane przez specjalistów w zakresie diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka.

Zapisy i rejestracja po uprzednim kontakcie telefonicznym z poradnią.

 

***

 

Szkoła dla rodziców i wychowawców

Trwają zapisy na zajęcia "Szkoła dla rodziców i wychowawców".

Zgłoszenia należy kierować pod numer 52- 388 21 47 lub osobiście w sekretariacie poradni.

Zajęcia prowadzą wykwalifikowani specjaliści; Pani mgr Daniela Baran oraz Pani mgr Paulina Dorosz.

"Szkoła dla rodziców i wychowawców" to ogólnopolski program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji  z dziećmi lub wychowankami. Główne cele zajęć to:

– wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą,
-nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku,
-budowanie silnej więzi między rodzicami a dziećmi,
-refleksja nad własną postawą wychowawczą,
-nauka umiejętności lepszego porozumiewania się,
-wymiana doświadczeń.

Zajęcia na terenie PPP rozpoczną się od października 2017r. i obejmują 10 spotkań realizowanych co dwa tygodnie. Serdecznie zapraszamy!

 

***

 

Dyrektor Katarzyna Kowalczyk przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków we wtorki w godzinach 9.00- 11.00

 

***

 

W  przygotowaniu  nowa  oferta  programowa  na  rok  szkolny 2017/2018.  Wkrótce dostępna  w dziale Oferta.

 

 

 

 

 

 

ROK SZKOLNY 2017/ 2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INFORMUJEMY

 

Dnia 17 lutego w godz. 14:00 – 16:00

w Liceum Ogólnokształcącym dyżurować będzie specjalista

z Biura Rzecznika Praw Dziecka.

 

W trakcie dyżuru zainteresowane osoby mogą otrzymać szczegółowe informacje dotyczące praw małoletnich oraz możliwość ich zabezpieczenia przed bezprawną ingerencją. Na spotkanie z ekspertem zapraszamy w szczególności osoby posiadające informacje o naruszaniu praw dziecka. W trakcie dyżuru będzie można zgłosić Rzecznikowi indywidualne sprawy dotyczące    np. zaniedbań lub stosowania przemocy wobec małoletnich, zagrożenia ich praw w sytuacjach konfliktów rodzicielskich, problemów w zapewnieniu dzieciom optymalnych warunków opiekuńczo – wychowawczych.

 

 

OFERTA PROGRAMOWA

2016-2017

 

PROPONUJEMY

 

NA TERENIE PORADNI

  1. Diagnoza psychologiczna, logopedyczna, pedagogiczna

– rozwoju psychoruchowego i poznawczego

– rozwoju emocjonalnego i społecznego

– zainteresowań zawodoznawczych i wyboru przyszłego zawodu

  1. Terapia dzieci i młodzieży w zakresie

– terapie psychologiczne

* zaburzeń i odchyleń osobowości

* zaburzeń i odchyleń emocjonalno-społecznych ( zaburzenia lękowe, fobie, depresje, wycofanie)

* zaburzenia odżywiania

* nocne moczenie

* wczesne wspomaganie rozwoju

*terapia metodą behawioralną

*zespół nadpobudliwości psychoruchowej

* stres przedegzaminacyjny

…i  inne

– terapie pedagogiczne

* dla dzieci z problemami w nauce

* dla uczniów z dysleksją, dyskalkulią

* dla dzieci odroczonych od spełniania obowiązku szkolnego

– terapie logopedyczne

* zaburzenia artykulacyjne

* problemy w komunikacji  i opóźniony rozwój mowy

 – socjoterapia

 

NA TERENIE SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI

 

  1. Badania przesiewowe:
  • logopedyczne dzieci przedszkolnych i klas 1
  • psychologiczne – ocena rozwoju procesów poznawczych uczestniczących w uczeniu się / „0”, kl.1/
  • pedagogiczne:

– Ocena rozwoju psychomotorycznego dzieci 5-6 letnich – wersja skrócona

– Ocena rozwoju psychomotorycznego dzieci 5-6 letnich – wersja rozszerzona

– Ocena umiejętności czytania i pisania po pierwszym roku nauki w szkole

– Ocena poziomu świadomości ortograficznej uczniów po I etapie edukacyjnym / ryzyko dysleksji/

– Ryzyko dyskalkulii dzieci 6-9 letnich / test komputerowy/ – nowość!

– Badanie zainteresowań uczniów pod kątem wyboru zawodu / kl. 2,3 gim./

 

  1. Punkty konsultacyjne dla nauczycieli i rodziców celem wsparcia w rozwiązywaniu bieżących problemów   /według zgłoszeń i potrzeb danej placówki/

 

 

PROPOZYCJE DLA DYREKTORÓW, PEDAGOGÓW, NAUCZYCIELI

  1. Grupa Wsparcia dla:

         – dyrektorów

         – pedagogów

          – logopedów

– nauczycieli przedszkoli i placówek oświatowych

 

 

 

Proponowany zakres zagadnień do wykorzystania w ramach Rad Pedagogicznych:

1.„Szkoła Demokracji- Szkoła Samorządności”- program rozwijania kompetencji obywatelskich i społecznych rad pedagogicznych

/ 50 godz. lub elementy programu – liczba godzin do ustalenia/.

  1. Kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  2. Szkolna interwencja profilaktyczna – sposoby redukowania zachowań prowokacyjnych i nieakceptowanych społecznie w warunkach systemu szkolnego.
  3. Jak rozmawiać z dziećmi, młodzieżą i rodzicami o zagrożeniach współczesnej cywilizacji multimedialnej i środkach psychotropowych.
  4. Rola systemu wartości  w warsztacie pracy nauczyciela
  5. Umiejętność  skutecznego dialogu jako narzędzie do budowania relacji i pokonywania konfliktów w zespole klasowym.
  6. Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego na terenie szkoły.
  7. Praca z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na terenie szkoły, przedszkola.
  8. Rozwój kompetencji matematycznych u dzieci w młodszym wieku szkolnym.
  9.  Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:

                    – dziecko z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju

– dziecko z dysleksją rozwojową i dyskalkulią

– dziecko z problemami komunikacji językowej

                     – dziecko z orzeczeniami w szkole ogólnodostępnej

– dziecko z ADHD

– dziecko z chorobą przewlekłą

– uczeń zdolny z SNO

  1. Warsztaty podnoszące kompetencje wychowawcze wg „Szkoła dla rodziców  i wychowawców” cz. I i II (wg potrzeb)

     12.  Wspieranie profilaktyczno-edukacyjnej pracy szkoły w zakresie:

 – zagrożenia  uzależnieniami – metoda szkolnej interwencji profilaktycznej

 – wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z rodziny mobilnej zawodowo

 

  Inne zagadnienia zgodnie z potrzebami placówek oraz priorytetami zaproponowanymi przez MEN na bieżący rok szkolny.

 

 

PROPOZYCJE DLA RODZICÓW

 

  1. Gotowość szkolna i przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w klasie pierwszej
  2. Wspomaganie rozwoju mowy – warsztaty dla rodziców i opiekunów dzieci 0 -4 rok życia
  3. Jak spędzać czas z dzieckiem /2-6 letnim/, by stymulować rozwój procesów poznawczych

4. Przezwyciężanie niepowodzeń szkolnych i  trudności wychowawczych

  1. Sukcesy i porażki – zdrowa rywalizacja wśród dzieci. 
  2. Wzbudzanie motywacji dzieci do systematycznej nauki własnej
  3. Prawa dziecka i rola granic w wychowaniu/ nagroda i kara/.
  4. Jak dostrzegać potrzeby dziecka i odpowiadać na nie w różnych etapach rozwoju?

9. Co powinien wiedzieć rodzic o czytaniu i pisaniu?

10. Jak czytanie wpływa na rozwój dziecka?

11. Grupa wsparcia dla rodziców, których dzieci objęte są wczesnym wspomaganiem rozwoju – warsztaty „Wyjątkowe rodzicielstwo”

  1. „Szkoła dla rodziców” cz. I – rozwijanie kompetencji wychowawczych rodziców dzieci rozwijających się prawidłowo oraz tych z zaburzeniami  i deficytami rozwojowymi
  2. Zagrożenie wieku adolescencji
  3.  Rola rodziców w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej i kierunku kształcenia.
  4.  Jak wychowywać dziecko w zmieniającym się świecie – rozwój technologii, cyberprzemoc, migracja zarobkowa
  5. Szczęśliwy rodzic, szczęśliwy dom, szczęśliwe dziecko – jak radzić sobie ze stresem dnia codziennego
  6.  Stymulacja i rozwój mowy i funkcji słuchowych u dzieci przedszkolnych oraz ich wpływ na karierę szkolną
  7.  Program psychoedukacyjnej pomocy rodzicom w zaktualizowaniu wiedzy na temat zagrożeń związanych z uzależnieniami młodzieży / dopalacze/

 

 

PROPOZYCJE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

 

  1. Cykl zajęć dla przedszkolaków „ Metoda Dobrego Startu” z elementami rytmiki
  2. Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne dla ucz. klas 3 / SP/  „ Język polski w czterech porach roku” – Gmina Kamień
  3. Adaptacja i integracja  ucznia w nowym środowisku szkolnym  ( I klasy szkół ponadgimnazjalnych)
  4. Określenie zainteresowań oraz wybór kierunku kształcenia, drogi życiowej i zawodu  ( uczniowie szkół gimnazjów II i III klas )
  5. System wartości w życiu młodego  człowieka
  6.   Skuteczne techniki uczenia się –  koncentracji i motywacja
  7.  Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych – stres, trudne uczucia – nauka mediacji, negocjacji
  8. Zajęcia profilaktyczno- wychowawcze dla ucz. klas 4-6 – tematyka zagrożenia zachowaniami ryzykownymi / alkohol, narkotyki, dopalacze, komputer/
  9.  Warsztaty komunikacji interpersonalnej. Trening asertywności uczniów gimnazjum
  10.  Stres i sposoby radzenia sobie ze stresem
  11.  Grupa  psychoedukacyjna dla dziewcząt i chłopców w okresie dorastania -seksualność człowieka
  12.  Poczucie własnej wartości – portret własny  w oczach innych
  13.  Wpływ mediów na postrzeganie i kształtowanie obrazu siebie
  14.  Cyberprzemoc i wirtualne uzależnienie 

STATUETKI DYREKTORA 
PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ 
DLA UCZNIÓW SP W WIŚNIEWIE ! 


       Zakończyła się druga edycja programu skierowanego do uczniów klas trzecich, szkół podstawowych gminy Sępólno – "Język polski w czterech porach roku", organizowanego przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną. Uczniowie wyróżniający się w nauce i zainteresowani dalszym pogłębianie zdobytych na lekcjach wiadomości i umiejętności humanistycznych rywalizowali ze sobą podczas cyklicznie odbywających się spotkań. Rozwiązali wiele zagadek, rebusów, krzyżówek, łamigłówek językowych; napisali wiele trudnych dyktand; często wykazali się wspaniałą pamięcią i spostrzegawczością. 

I miejsce dla uczniów Szkoły Podstawowej w Wiśniewie w składzie: 
Wiktoria Czeszewska, Oliwia Kuszyńska, Kamil Pryk 

II miejsce klasa 3b, ZS nr 3 w Sępólnie: 
Konrad Krajewski, Wiktoria Raczycka, Laura Wirkus 

III miejsce klasa 3a, ZS nr 3 w Sępólnie: 
Sara Borkowska, Damian Hyjek, Maksymilian Peka 

IV miejsce dla uczniów SP w Wałdowie: 
Jutrowska Zuzanna, Juzwa Zuzanna, Szumińska Magdalena 

Szczególne podziękowania dla nauczycieli, którzy przystąpili i pomagali w realizacji tego programu: P. Beaty Kurzyńskiej, P. Wiesławy Orlikowskiej, P. Henryki Porazińskiej i P. Lidii Sucharskiej. 
Podziękowania dla dyrekcji Zespołu Szkól nr 3 w Sępólnie za udostępnienie sali i gościnność. 
Uroczyste wręczenie Statuetek i dyplomów odbędzie się podczas zakończenia roku szkolnego.

Zdjęcia poniżej. 

Anna Wiśniewska – pedagog 
 

p001_0_04_01-213x300

   Fundacja "Nowe Pokolenie" przy współpracy z Przedszkolem Niepublicznym "Przedszkolna Chatka" oraz Centrum Terapii "Całym Sercem" rozpoczęły realizację projektu "Sprawni mimo niepełnosprawności. wielospecjalistyczna terapia = polepszenie jakości życia dziecka z niepełnosprawnością". Projekt skierowany jest do dzieci w wieku od 2 do 8 lat, mieszkających na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, których rozwój psychoruchowy nie przebiega prawidłowo. Projekt jest współfinansowany ze środków Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Zapraszamy przede wszystkim dzieci, które:

– nie miały jeszcze kontaktu z wczesnym wspomaganiem rozwoju i konieczna jest ocena poziomu ich funkcjonowania oraz opracowanie programu wszechstronnej stymulacji i wprowadzenie go w życie.

– otrzymują wsparcie w postaci wczesnego wspomagania rozwoju, jednak nie jest ono wystarczające i uzasadniona jest potrzeba zwiększenia oddziaływań terapeutycznych o tym charakterze.

– nie mają możliwości skorzystania z terapii w żłobkach, przedszkolach publicznych.

– nie uczęszczają jeszcze do żadnej placówki edukacyjnej ani terapeutycznej lub czekają na przyjęcie z najbliższych małych miasteczek i wsi na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.

– posiadają opinię o potrzebie wczesnego wspomagania oraz/lub orzeczenie o niepełnosprawności.

 

Cele projektu: 
 

– wielospecjalistyczna, kompleksowa, wczesna, skoordynowana i ciągła pomoc osobom zagrożonym niepełnosprawnością i niepełnosprawnym oraz ich rodzinom;

– zwiększanie dostępu do lecznictwa specjalistycznego, terapii i rehabilitacji;

– zapobieganie pogłębianiu się niepełnosprawności, niwelacja jej skutków i zwiększanie niezależności dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i zagrożonej niepełnosprawnością.

– rozwój kompetencji komunikacyjnych z uwzględnieniem komunikacji wspomagającej i alternatywnej dla dzieci nie mówiących,

– rozwój umiejętności regulowania oddziaływań społecznych, niwelowanie zachowań niepożądanych, kształcenie nowych umiejętności z zastosowaniem stosowanej analizy zachowania czyli działania ukierunkowane na deficyty lub nadmiary behawioralne dziecka.

– doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz prawidłowego napięcia mięśniowego.

Realizacja projektu:

W ramach projektu będzie realizowana nieodpłatnie terapia logopedyczna, terapia behawioralna oraz fizjoterapia. Zajęcia będą prowadzili wykwalifikowani doświadczeni specjaliści, którzy w pierwszej kolejności zdiagnozują i zaplanują wszechstronną terapię dziecka. 

tab1-300x135

Miejsce prowadzenia terapii :
 

– w siedzibie Fundacji "Nowe Pokolenie" w hołdzie Janowi Pawłowi przy ul. A. Grzymały-Siedleckiego 12 w Bydgoszczy (budynek Przedszkola Niepublicznego "Przedszkolna Chatka")

– w siedzibie Centrum Terapii "Całym Sercem" przy ul. Gdańskiej 163/130a w Bydgoszczy


Partnerzy projektu: Przedszkole Niepubliczne "Przedszkolna Chatka", Centrum Terapii "Całym Sercem", Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 1 w Bydgoszczy, Przychodnia Reumatologiczno-Rehabilitacyjna "REH-MED"
Rodzice zainteresowani terapią proszeni są o wypełnienie karty zgłoszeniowej i dostarczenie do siedziby Fundacji Nowe Pokolenie do 19.04 br.
Więcej informacji na stornie: www.nowe-pokolenie.pl 

Karta zgłoszeniowa: doc

p001_0_08_01-300x92

p001_0_08_02-300x123

"SZKOŁA DEMOKRACJI – SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI" 


     Od września 2013r. pojawiła się w ofercie Poradni nowa forma współpracy ze szkołami naszego powiatu. Jest to projekt zaproponowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji, a realizowany w kilkudziesięciu placówkach na terenie całej Polski przez ekspertóww zakresu edukacji obywatelskiej i edukacji na rzecz praw człowieka, którzy współpracowali z ORE w procesie kształtowania ostatecznej wersji programu.

Program adresowany jest do wszystkich placówek oświatowych w odpowiedzi na obowiązującą podstawę programową. W naszej poradni realizowany przez Dyrektor Danielę Baran i psycholog Katarzynę Kowalczyk.

Ośrodek Rozwoju Edukacji w ramach działań statutowych wspierających szkoły w realizacji zadań wynikających z zapisów ustawy o systemie oświaty, mających na celu "zapewnienie każdemu uczniowi warunków niezbędnych do jego rozwoju, przygotowanie go do wypełniania obowiązków obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności", opracował innowacyjny program kompleksowego wsparcia szkół i placówek dotyczący rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych.
Program "Szkoła Demokracji-Szkoła Samorządności" jest programem rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich, opracowanym na podstawie zaleceń Parlamentu Europejskiego i Rady – europejskich ram odniesienia pt. "Kompetencje kluczowe w uczeniu się przez całe życie", skierowanym do rad pedagogicznych i ma na celu przekształcenie się szkoły w organizację uczącą się, której kultura organizacyjna w znacznych stopniu wpływa na kształtowanie kompetencji uczniowskich, niezbędnych do aktywnego i satysfakcjonującego życia we współczesnych społeczeństwach demokratycznych.
Program "Szkoła Demokracji – Szkoła Samorządności" jest niezwykle wartościową propozycją w zakresie instytucjonalnego rozwoju szkoły oraz w pracy wychowawczej nauczycieli. W chwili obecnej program pilotażowy realizowany jest w 88 szkołach na terenie 12 województw. Po zakończeniu pilotażu w czerwcu 2014 roku powstanie raport z ewaluacji i rekomendacje do systemowego wdrażania programu.

6 -latek w szkole – spotkania dla rodziców dzieci 6 letnich. 


     Poradnia przedstawia propozycję spotkań dla rodziców dzieci 6 letnich, które rozpoczynają realizację obowiązku szkolnego od września 2014 roku. Celem spotkań jest przybliżenie zagadnień dojrzałości szkolnej w wszystkich strefach rozwoju dziecka. Równolegle do działalności edukacyjnej poradnia prowadzi ogólne badania przesiewowe 5 i 6 latków oraz badania dojrzałości szkolnej dzieci 6 letnich. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z naszą placówką

p001_0_09_01

    Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna przypomina o corocznej akcji "Punkt Konsultacyjny na terenie naszej szkoły". Placówki zainteresowane organizacją punktu na terenie swojej siedziby prosimy o kontakt z Poradnią.

  W związku ze zmianami dotyczącymi udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej Poradnia proponuje współpracę w posiedzeniach Zespołu Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej na terenie placówek oświatowych naszego powiatu. Zainteresowane szkoły
i przedszkola prosimy o kontakt. 

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Sępólnie Kraj. organizuje przesiewowe badania dzieci od 2 roku życia i starszych.

Dzień diagnoz specjalistycznych 
„Sprawdź rozwój swojego dziecka”

 


Celem akcji jest profilaktyka psychologiczno- pedagogiczno-logopedyczna :
– wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
– ułatwienie dzieciom z zaburzeniami mowy dostępu do profesjonalnej diagnozy,
– rozpowszechnianie wiedzy oraz stworzenie warunków do szybkiej i rzetelnej konsultacji, informacji i diagnozy,
– pomoc zainteresowanym w rozwiązywaniu problemów z komunikowaniem się,
– diagnoza funkcji poznawczych,
– określenie poziomu wiedzy i rozwoju emocjonalnego.

Zapraszamy rodziców razem z dziećmi do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sępólnie, ul. Wojska Polskiego 20, telefon – 052 388 -21-47.

W Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sępólnie Kraj. proponujemy możliwość konsultacji pedagogicznych i psychologicznych dotyczących, np.

– wyboru zawodu

– trudności wychowawczych

– trudności dydaktycznych

– trudności emocjonalnych.

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA ORAZ STAROSTWO POWIATOWE ZAPRASZAJĄ PRZEDSTAWICIELI PLACÓWEK OŚWIATOWYCH NA KONFERENCJĘ NAUKOWĄ KONFERENCJA NAUKOWA
„Zrozumieć dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej w szkole i w domu”

 

Termin: 20 września 2011r. godzina 11.00. 
Miejsce: Sala sesyjna 11a, im. L. Prądzyńskiego w Starostwie Powiatowym w Sępólnie Kraj. 

Zaproszenie oraz program konferencji  doc 

Literatura polecana przez Polskie Towarzystwo ADHD  doc

Adres

89-400 Sępólno Krajeńskie
ul. Wojska Polskiego 20
tel/fax 52 3882147

Godziny otwarcia

Poniedziałek-Czwartek
od 8-16 
Piątek 8-15

E-mail

ppp_sepolno@vp.pl

Linki